اخبار تکنولوژی
red blue black green red blue black green امروز


به وبسایت اخبار و اطلاعات فناوری های روز دنیا خوش آمدید . با نظرات خود ما را در ادامه راه یاری کنید. با تشکر مدیریت سایت

موبایل
لپ تاب
تبلت
تلوزیون
دوربین
متفرقه
بررسی تخصصی

شهريور 1391
خرداد 1391
ارديبهشت 1391
فروردين 1391
اسفند 1390
بهمن 1390
دی 1390


LEO MEHDI
TMWT
نرم افزار من
پرنس وپرنسس
دانلود . سرگرمی . تفریح
Laugh & Love
games
بهترین های هر چی
یاحسین
فقط خدا
عنوان لینک
ضد ماده
ویترین گیم
MEGA WEB
بهترین سایت موزیک ایرانی
✰✯✮✭✬✫✪✩در هم و از همه جا☠✈♐❣❤❦
انواع عکس و خبر ورزشی
Paydar Download
...(0_+)همه چی درمورد هک و ویروس ساخت تا ارسال پسورد چنجر تا هک تلفن نامبر(0_+)...
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اخبار تکنولوژی و آدرس newstech.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قالب سبز

قالب سبزفروشگاه قالب

آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس


آخرين مطالب ارسالي
اپل استورهای امریکا به فارسی زبانان کالا نمی فروشند
پرده بردای از لپ تاپ های جدید سامسونگ
شکست گالکسی اس 3 در برابر Meizu MX
قیمت مدل Unlocked اس 3 در انگلستان (آپدیت)
گلکسی اس 3 تنها نخواهد ماند
جدی ترین رقیب گلکسی اس 3 متولد شد
مشخصات کلی گلکسی اس 3
گزارش تصویری از مراسم رونمایی سامسونگ گلکسی اس 3
بنچ مارک گلکسی اس 3 منتشر شد
بررسی اسمارت فون گالکسی اس 3 سامسونگ
گلکسی اس سوم رسما در لندن رونمایی شد
تصاویری از سامسونگ گالکسی اس 3
آیا گلکسی S3، نسخه ویندوز فون 8 در راه است ؟
لپ تاپ های 4 هسته ای اچ پی پاویلیون G6 و G7
انتشار تصویری از بلک بری Curve 9320
سونی LT29i، قدرتمندترین اسمارت فون سونی
درز اطلاعات و تصاویری از سونی ST21i
نمودار بنچ مارک AnTuTu در مورد اس 3
پردازنده 4 هسته ای جدید سامسونگ معرفی شد

چرا سامسونگ صفحات نمایش رتینای محصولات اپل را می‌سازد، ولی خودش از آنها استفاده نمی‌کند؟
زمان انتشار : 13:35 | جمعه 18 فروردين 1391برچسب:چرا سامسونگ صفحات نمایش رتینای محصولات اپل را می‌سازد, ولی خودش از آنها استفاده نمی‌کند؟,
دسته بندی : <-PostCategory->

سایت wired مقاله جالبی در مورد سؤالی نوشته است که شاید در ذهن خیلی از ماها شکل گرفته باشد: چرا با وجود اینکه شرکت سامسونگ برای اپل، صفحه نمایش رتینا می‌سازد، ولی در تبلت‌های خودش از این فن‌آوری استفاده نمی‌کند؟


به گزارش یک پزشک، سامسونگ، رقیب شرکت اپل است و گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی‌اش را خیلی‌ها بهترین دستگاه‌های اندرویدی بازار می‌دانند، چرا در کشاکش رقابتی که این شرکت با اپل دارد، ساخت صفحات نمایش رتینا را متقبل شده است؟ آن هم در شرایطی که اپل بارها سری گلکسی تب را تقلید ناشیانه‌ای از آی‌پد قلمداد کرده بود و چند بار شکایت‌های اپل، مانع فروش تبلت‌های سامسونگ در بعضی از کشورها شده بود؟

نویسنده مقاله از استدلال‌های مختلفی برای پاسخ به این سؤال آورده است:

۱- سامسونگ شرکت بزرگی است که ۳۰ عرصه متفاوت اقتصادی را پوشش می‌دهد، ‌از بیمه عمر گرفته تا مهندسی پتروشیمی. بخش ساخت نمایشگرهای موبایل یکی از شاخه‌های شرکت بزرگ سامسونگ است، این شرکت در سال ۲۰۰۹ تأسیس شد، همین شرکت بود که فن‌آوری مطرح AMOLED را ابداع کرد و وارد تلویزیون‌ها، تبلت‌ها و موبایل‌های سامسونگ کرد.

این شرکت تابعه دلیلی برای عدم همکاری همزمان با شرکت مادر و شرکت اپل احساس نمی‌کند.

- سامسونگ، تنها شرکتی نیست که برای رقبای نزدیک خود قطعه می‌سازد. شرکت سونی و ال جی هم که در زمینه ساخت تبلت‌ها و گوشی‌های اندرویدی مطرح هستند، همین کار را می‌کنند.

۲- مسئله مهم دیگر خود فناوری AMOLED است که مخفف active-matrix organic light-emitting diode است. سامسونگ این فن‌آوری را وارد میلیون‌ها گوشی خود و در صدر آنها گوشی گلکسی SII که گوشی برتر حال حاضر این شرکت محسوب می‌شود، کرده است. گلکسی تب ۷٫۷ هم از نمایشگر Super AMOLED استفاده می‌کند، در این فناوری حسگرهای لمس مستقیما در سطح صفحه شیشه‌ای کار گذاشته می‌شوند، با این کار میزان روشنی صفحه بالا می‌رود و مقدار مصرف انرژی کاهش می‌یابد.

سامسونگ سرمایه‌گذاری هنگفتی برای تحقیق و توسعه فن‌آوری OLED در دهه گذشته، انجام داده است. در حال حاضر سامسونگ تنها شرکتی است که می‌تواند به صورت انبوه نمایشگر Super AMOLED تولید کند.


نمایشگرهای AMOLED نسبت به LCDها، برتری‌های واضحی دارند: میزان مصرف انرژی آنها کمتر است و کنتراست و غلظت رنگ در آنها بیشتر است.

با این همه صفحات AMOLED نسبت به رتینا در بعضی جاها کم می‌آورند، فن‌آوری AMOLED کنونی سامسونگ نمی‌تواند وضوح شگفت‌انگیز ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ آی‌پد جدید که ۳ میلیون پیکسل را در یک صفحه ۹٫۷ اینچی جای می‌دهد، ارائه کند. به علاوه بر اساس برخی آزمایشات، مواد ارگانیک صفحات OLED عمر کمی دارند، و نمایشگرهای OLED بعد از پنج سال، تنها نیمی از میزان روشنی اولیه را خواهند داشت. البته این موضوع شاید تنها برای دارندگان تلویزیون‌های OLED مهم باشد تا کسانی که گوشی با این فن‌آوری دارند، چرا که کمتر کسی پیدا می‌شود که بعد از دو سه سال گوشی خود را عوض نکند.

بله! هیچ کس منکر فوق‌العاده بودن فن‌آوری رتینا نیست، اما شاید سامسونگ دوست داشته باشد که به خاطر متفاوت بودن، بر همان فن‌آوری OLED خود تمرکز کند. در دنیایی که پر از محصولات مشابه شده، بعضی از تولیدکننده‌ها دوست دارند که با متفاوت به نظر رسیدن، خود را از بقیه متمایز کنند. بنابراین منطقی است که سامسونگ بخواهد فن‌آوری نمایش خاص خودش را داشته باشد.

۳- موضوع دیگر این است که سامسونگ نمی‌تواند به اندازه اپل در قانع کردن مصرف‌کنندگان برای قبول یک فن‌آوری تازه موفق و کارا باشد.زمانی را به یاد بیاورید که خیلی‌ها آی‌پد را با استهزاء یک آی‌فون بزرگ می‌دانستند، اما بعد از آن تبلت یک پدیده شد و حالا اپل در زمینه فروش تبلت -به جرأت- رقیبی ندارد.


در زمینه صفحات نمایش هم اوضاع به همین ترتیب است، در شرایط حاضر تنها اپل است که می‌تواند به مصرف‌کنندگان بقبولاند که آنها نیاز به تبلت‌های با وضوح بسیار بالا دارند.

سامسونگ با فن‌آوری AMOLED خودش فعلا می‌تواند با ارائه صفحات نمایش با روشنی و غلظت رنگ عالی، مصرف‌کنندگان خودش را راضی کند و انگیزه‌ای برای تقلید زودهنگام از اپل در خود احساس نمی‌کند.

سامسونگ برای رقابت با اپل، نیاز به متفاوت بودن و متفاوت به نظر رسیدن دارد.



Top Blog
مسابقه وبلاگ برتر ماه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب ها: <-موبایل.MWC2012.لب تاب.تبلت.دوربین.بررسی تخصصی موبایل.سامسونگ گالکسی.گالکسی تب.آیپد.آیفون.سامسونگ گالکسی 3. قیمت موبایل->
نویسنده : عماد بازدید : بار

ابر برچسب
موبایل (56) , اسمارت فون سونی Xperia U رسما معرفی شد (38) , از HTC One V رسما رونمایی شد (36) , آیا گالکسی نوت 10 (34) , 1 در MWC معرفی میشود؟ (34) , فناوری (32) , اخبار تکنولوژی (32) , سامسونگ سیستم عامل بادا خود را با سیستم عامل لینوکس محور تیزن ادغام می کند (30) , پرندگان خشمگین وارد سال اژدها می‌شوند! (26) , سامسونگ سیستم عامل جدید خود را روانه بازار کرد (26) , اخبار داغ از فناوری (24) , نگاهی به مهمترین تلفن های همراه معرفی شده در نمایشگاه (24) , مقایسه اکسپریا اس با موتورولا دروید ریزر (22) , سریعترین تلفن همراه جهان هم معرفی شد + عکس (22) , لیست 20 اسمارت فون برتر دنیا ( ژانویه 2012 (20) ,

عماد

دانلود جدیدترین آهنگها و اخبار موسیقی
پارکور
کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس
الوقلیون
قالب سبز

ورود اعضا:

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 58
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 58
بازدید ماه : 2181
بازدید کل : 71662
تعداد مطالب : 249
تعداد نظرات : 17
تعداد آنلاین : 1




Pichak go Up

مشاهده جدول کامل ليگ برتر ايران